پیش بینی قیمت دلار تا 1400


آنچه خواهید خواند سرگذشتی است حقیقی و آنچه از تاریخ درج مقاله تا تاریخ اصلاحیه اش بر ملت ایران گذشت بیشتر شبیه فیلم های تخیلی هالیوود است که متاسفانه در ایران نسخه حقیقی اش ساخته شد.

در هفته اول مهرماه 97 دلار از قیمت 180000 ریال عبور کرد تا ثابت کند هیچ تحلیل تکنیکال و تجربی در این مملکت با واقعیات اقتصادی تطبیق نخواهد داشت.

 

قطعا سایت های اینترنتی و فروشگاه های کالای وارداتی یک چشمشان به تغییرات قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار تا سال 1400 است تا کالایی را که امروز می فروشند مجبور نباشند فردا با قیمتی گزاف بخرند!

ازین رو یک پای ثابت تحلیل قیمت آینده ارز و دلار، وارد کنندگان تجهیزات دیجیتال و فروشندگان آن هستند.

تغییر قیمت در مدت کوتاه، باعث سردرگمی خریداران شده و فقط از برخی سازمان ها به اجبار باید کالای مورد نیاز خود از جمله ماشین های اداری را تامین کنند. ولی کاربر خانگی به عنوان مثال برای خرید تبلت که قیمتش افزایش یافته یا باید از پدرش قرض بگیرد، یا یک تبلت ارزان تر انتخاب کند و یا از بازار هیجانی فاصله بگیرد به امید اینکه قیمت ها کاهش یابد که بازار محصولات دیجیتال و ... در ایران چنین روزی را بخود ندیده است.

اتفاق عجیب و جهش ناگهانی قیمت دلار و یورو در ابتدای سال 97 ، یعنی افزایش 30% قیمت ارز در یک هفته ، نه تنها باعث متلاطم شدن بازار خرید و فروش شد بلکه اثرات آن مانند پس لرزه های یک زلزله 7 ریشتری تا مدت ها بازار پرنوسان را مستعد بی ثباتی و بی اعتمادی کرده است.

بر همین اساس نگاهی تحلیلی بر دوران مختلف اقتصادی کشور داشته ایم تا ببینیم نحوه تغییرات قیمت دلار و بالطبع نوسان قیمت کالاهای دیجیتال چطور بوده است.

پیش بینی قیمت دلار تا سال 1400

اما این اتفاق چطور ممکن است ؟

دلار تا سال 1400 به قیمت 12000 تومان خواهد رسید و سپس با کاهش 2500 تومانی مواجه خواهد شد و با قیمت9500 تومان تحویل دولت بعد خواهد شد.

خوب این روند افزایش سه برابری قیمت از زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی برای بدست آوردن پول تحت تملک مردم توسط دولت برنامه ریزی شد.
به این صورت که آقای رفسنجانی در زمان ریاست دولت قیمت دلار را 100 تومان تحویل گرفت و در چهار سال اول ریاست، کاری با قیمت دلار نداشت و بازار قیمت دلار را طی چهار سال به 120 تومان رساند ولی در طی چهار سال دوره دوم ریاست آقای رفسنجانی ناگهان قیمت دلار به 400 تومان رسید و سپس با کاهش ده درصدی به قیمت 360 تومان رسید و تحویل دولت آقای خاتمی شد.

آقای خاتمی در چهار سال اول افزایش آنچنانی به قیمت دلار نداد و قیمت دلار را بازار در طول چهار سال به 400 تومان رساند ولی در چهار سال دوم قیمت به 1200 تومان رسید و سپس با اُفت 250 تومانی به 950 تا 1000 تومان رسید و تحویل دولت آقای احمدی نژاد شد.

آقای احمدی نژاد در چهار سال اول همانند آقای رفسنجانی عمل نمود و قیمت دلار از 1000 تومان به 1200 تومان افزایش پیدا کرد و ناگهان در چهار سال دوم ریاست ایشان همانند آقای رفسنجانی با افزایش سه و نیم برابری قیمت دلار به 4000 تومان رسید و دقیقا همانند آقای رفسنجانی با اُفت ده درصدی به 3600 تومان کاهش پیدا کرد و تحویل دولت آقای روحانی شد.
آقای روحانی هم در زمان ریاست دوره اول همانند خاتمی عمل کرد و قیمت دلار درست با افزایش ده درصدی در چهار سال اول به 4000 تومان رسید.

چنانچه با روند قبل در نظر بگیریم مشخصا معلوم و آشکار است که خواسته یا ناخواسته ممکن است در چهار سال دوم همانند آقای خاتمی که چهار صد را سه برابر کرد بعد قیمت را 250 تومان کاهش داد، به 12000 تومان برسد و در اواخر دوره ایشان با کاهش 2500 تومانی به 9500 تا 10000 تومان برسد


حال چرا این کار انجام می‌پذیرد؟

شما فکر کنید که هزار تومان پول دارید که با آن پول می‌توانید سه نان خریداری کنید
بعد قیمت دلار سه برابر می‌شود و ارزش پول شما یک سوم می‌شود و شما می‌توانید با هزار تومان یک نان خریداری کنید
خوب سر دو نان دیگر چه بلایی آمده است ؟
بگذارید تا توضیح دهیم
ارزش پول ملی کشور به عمده درآمد آن کشور برمی‌گردد و عمده درآمد کشور ما هم از فروش نفت است. نفت را به دلار میفروشیم پس درآمد ما به دلار است در صورتی که پرداختی ما به ریال است. زمانی که قیمت دلار سه برابر می‌شود در اصل قیمت ریال یک سوم شده است یعنی ارزش پولی که دولت در اختیار دارد سه برابر می‌شود و ارزش پول مردم یک سوم می‌شود
طی این فرایند ارزش دو نان از سه نان شما به پشتوانه پولی کشور که همون دلار هست بر می‌گردد، و در کشوری که منابع درآمدی محدود دارد هرچند سال یکبار باید این اتفاق بیفتد تا کشور دچار ورشکستگی نشود

آنچه در بالا ذکر شد یک تحلیل بر اساس اتفاقات 30 سال گذشته بود که همواره در دوره های خاص با نشانه های مشابه تکرار شده اند و پیام آور این نکته بوده اند که اقتصاد وابسته به نفت و دلار چاره جز همراهی با دلار ندارد و نرخ های سرکوب گرانه و دستوری دلار ، هر چند سال یکبار باعث انفجار قیمتی می شوند

 

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 296

برچسب های مهم

اعتماد شما سرمایه ی ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما